Egeskov Marked inviterer igen i år til pony- og småhesteskue (eksteriørbedømmelse), nemlig lørdag den 17. september 2022.
Vi håber på en hyggelig dag, hvor man mødes på tværs af racerne.

Dommerne er Susanne Dahl Kjærgaard og Ninett Gulddal, der sammen vil dømme alle de tilmeldte dyr.

Skuet er åbent for goldhopper og vallakker på 2 år og ældre af pony- og småhesteracer samt racerne Pinto, Palomino og Knabstrupper.

Alle dyr skal være stambogsførte i henhold til racens egne krav.
For dyr, der er registreret i udlandet, vedlægges en kopi af de originale registreringspapirer herunder ejerforhold.

Der kan tilmeldes i følgende klasser:

2 års unghopper og vallakker
3-4 års goldhopper og vallakker
5-14 års goldhopper og vallakker
15 års og ældre goldhopper og vallakker

Det tilstræbes, at der er min. 3 deltagere i hver klasse. Om nødvendigt kan klasserne for de enkelte racer / sektioner slås sammen på tværs af alder.

Ved eksteriørbedømmelsen gives der point efter 10-talsskalaen for type, kropsform, fundament, bevægelse i skridt og trav samt en helhedskarakter, og der gives en kort karakteristik.

De 2 bedste dyr i hver klasse er kvalificeret til at deltage i delfinalerne (Bedst i racen). Der bliver afholdt delfinale for hver race. Nummer 1 og 2 i disse delfinaler går videre til finalen om „Best in Show“. Der vil være sløjfer til alle deltagere og mange flotte ærespræmier til vinderne.

Der mønstres på engelsk vis og efter dommerens anvisning.

Der vil ikke være bokse til rådighed. Skuet foregår udendørs uanset vejret.

Der kan maximalt udstilles 50 dyr i alt. Tilmelding sker efter først-til-mølle-princippet.

Prisen for deltagelse er 200 kr. for det første dyr og 100 kr. for de efterfølgende ponyer/heste fra samme ejer.
For at opnå denne rabat, skal udstilleren være registreret som ejer af dyret. Udstilles lånte eller leasede dyr, er prisen 200 kr. pr. pony/hest.

Ca. 1 uge før skuet vil kataloget med vejledende tidsplan blive udsendt til deltagerne pr. mail. Det vil være muligt at købe enkelte kataloger i sekretariatet. Sidste frist for tilmelding er søndag d. 14. august 2022.

Egeskov Markedsforening

Hent invitationen og tilmelding som WORD FIL

Hent invitationen og tilmelding som PDF FIL

Når du har udfyldt tilmeldingen skal du sende den til granhoj@mail.tele.dk