Hingste Katalog

Bestyrelsen har som en del af initiativerne i 2021, valgt at der skal oprettes kataloger som skal sikre et nemt overblik over avlsdyr i Danmark.

Samlet kataloger vil gratis være til rådighed for medlemmer af DFPF.

I 2021, vil denne ydelse være gratis, men vil fra 2022 være behæftet med betaling eller via et 2022 avlsmedlemsskab. Ved avlsmedlemskab har man mulighed for at få en hingst gratis med i hingste kataloget.

Kataloget vil fra 2022 blive lavet en gang årligt fra Januar til februar. Det er udvalgte fra bestyrelsen som kommer ud og ser hingsten og tager billeder med samme standard for alle. Man har som Avler mulighed for at komme med alle de input omkring hingsten som man vil, såsom men ikke udelukkende: Resultater, afkom (deres resultater), karakteristika, og op til 5 egne billeder. Det er et krav at hingsten er avlsgodkendt, testet for FIS og at der foreligger stamtavle ved tilføjelse i kataloget.

Ved oprettelse af flere hingste i kataloget koster dette 100 kr. pr. hingst for avlsmedlem og 200 kr. for alm. Medlem.

Hvordan kommer min Hingst på listen:

Ved udfyldelse af nedenstående blanket, du skal blot udfylde og indsende til salg@danskfellponyforening.dk